Jak jsme postupovali při tvorbě logomanuálu?

NAŠE NOVÁ VIZUÁLNÍ IDENTITA

Ahoj, jsem Barča. Grafická designérka, ilustrátorka a nově i webdesignérka (do toho mě tu donutili). No a povím vám příběh o tom, jak jsem pro naši marketingovou agenturu udělala novou vizuální identitu.

Od začátku tohoto roku si agentura Evolution Marketing prošla několika změnami. Asi jste zaznamenali, že se přes noc ztratila růžová a symbol DNA a trošku to tu zeserióznělo. Sorry, not sorry. Jak se říká: jedna kapitola končí, druhá začíná. A co bylo důvodem k tak velké změně?


PROČ JSME SE ROZHODLI PRO ZMĚNU?

Ve výsledku to bylo hned několik faktorů. Agentura se začala rozrůstat ve všech směrech. Od nových členů týmu, po klienty až po prostory. Mým cílem bylo vytvořit svěží, čistější a hlavně modernější vizuál, který bude snadno rozpoznatelný a bude se v něm lépe podepisovat naše ideologie značky.


VIZUÁLNÍ IDENTITA

Začneme tedy s logem. Mým záměrem bylo vytvořit logo, které tu s námi nějaký ten rok pobude a stále bude aktuální. Namísto DNA jsem dosadila symbol, který je kombinací písmene E, zastupující slovo "evolution", kombinovaný se šipkou mířící nahoru. Ta znázorňuje jak ideu evoluce, tak postupný růst, který je pro nás důležitým faktorem. Symbol je minimalistický, jednoduchý a čistý, bez jakýchkoliv rušivých elementů. Díky tomu je dobře čitelný jak z dálky, tak při razantním zmenšení.
Změna starého loga na nové
Změna loga je obrovská.

Jaké písmo zvolit do logomanuálu?

Základem kvalitního loga je správně zvolený font. Já jsem v našem případě zvolila Aeonik - sans-serifový font, který se vyznačuje elegantním a čistým designem v kombinaci s geometrickou konstrukcí. Díky těmto vlastnostem je písmo dobře čitelné, působí moderně a elegantně.
Naše nové písmo
Aeonik - toto je písmo, které můžete vidět v našich materiálech.

Volba barev brandu

Určování barevnosti pro mě bylo oříšek. Láska mých kolegů k růžové byla až zaskakující, ale změna je změna a po několika výběrových kolech se stala vítězem modrá. Ta zobrazuje profesionalitu a důvěryhodnost, což jsou vlastnosti, které nás vystihují. Fun fact - modrá je dobrá volba do korporátního designu. Není příliš agresivní ani příliš zdrženlivá, a tak se hodí do různých oblastí a oborů. Jako doplňkovou barvu jsem zvolila šedou, která je neutrální a s kontrastní modrou působí harmonicky. Na webových stránkách si jde všimnout ještě jedné barvy - oranžové. Jedná se o sneak peek pro naše druhé webové stránky, které provozujeme (na nich právě jste) digitální a kreativní studio - Evolution marketing studio.

Barevná škála pro naše logo
V logo manuálu jsem nadefinovala tyto barvy.

KREATIVNÍ STUDIO

Vzpomínáte na onen růst, o kterém jsem se zmiňovala na začátku článku? Evolution Marketing Studio je jeho výplodem. Jelikož máme v týmu hodně kreativních lidí, bylo nám líto všechny jejich talenty směřovat pouze do marketingových služeb. Proto jsme otevřeli digitální studio, zaměřené výhradně na kreativitu všeho typu - natáčení, focení, grafiku (moje parketa) a spoustu dalšího. Je to prostě místo, kde se všichni pořádně vyřádíme a budeme ze sebe sypat origoš nápady. Už chápete proč ta oranžová? Symbolizuje energii (hlavně tu pozitivní), sílu (protože tahání veškeré techniky je fakt fuška) a originalitu, které jsou pro nás klíčové při tvorbě inovativních a úspěšných projektů.

Každopádně - už teď si můžete prohlédnout naše webové stránky! V Evolution marketingu jsme více seriózní v našem modro-šedém kabátu doplněném o fotografie. V Evolution marketing studiu jsme zase úplný opak - výraznými barvami a hravými ilustracemi z naší dílny vám ukazujeme naši kreativitu. Tak nás omrkněte :)

Krátký komentář šéfa

Ahoj, jsem Lukáš a vedu tuto agenturu. Když sem přidávám Bářin článek, říkám si, že jej krátce okomentuji. 

To, že máme logo manuál trošku zastaralý jsem samozřejmě věděl již delší dobu. Zároveň jsme ale měli velice funkční web, který se (díky SEO) zobrazoval velice dobře a co se týká konverzního poměru, vodil slušné množství poptávek. Proto jsem do změny dlouhou dobu jít nechtěl a... Měli jsme prostě jiné priority. 

Staré logo mělo příliš drobných prvků, což byl hlavní problém, který jsem vnímal. Když jsme vzali Barču do týmu, chtěl jsem po ní zadat do výroby pár cedulí (pro představu, jak moc kašleme na vlastní reklamu - na Vranovské jsme třetím rokem a cedule na domě v době psaní tohoto článku ještě není). Bářina první otázka byla: a nechceš rovnou změnit logo? Trošku jsem to čekal, trošku mi tím ale vyrazila dech. Přeci jen, byla u nás asi pět minut a už chtěla měnit logo. V jejich očích jsem ale okamžitě poznal, že má nějaký plán. Tak jsem svolil. 

A myslím si, že výsledek je výborný. Co myslíte?





Kontaktujte
nás!


Vranovská 38
614 00 Brno


Vytvořila společnost